Kerana Blogskin Silaturrahim Terputus


This gonna be a long explaination.

Ok seperti yang semua orang tahu,baru-baru ni aku ada buat satu blogskin baru.Nama dia Colourful Expressions.So,baru2 ni aku ada submit blogskin tu dekat blogskin.com.Then alhamdulillah la even baru sehari aku submit,dah ada 58 orang download skin tu.Memang a very good response la kan.Tapi still ada yang tak sedap mata memandang bila ada 2 komen tak elok kutuk blogskin yang Diya buat.


Ripper!! This is ripper skin..

Something like that la.Dah tak ingat .Tapi memang dalam komen tu diorang cakap yang aku ni ripped skin yang diorang buat la.

Okey memang aku mengaku yang aku ripped someone's blogskin.Blogskin tu is an Indonesian's girl owned.Nama blogskin dia Give Me Your Smile.TAPI that does'nt mean yang aku tak letak kredit kat situ,Yes i did.Even aku tak buang pun credit yang owner dia letak.Aku siap tak buang nama,link and all.Pendek kata,column credit tu memang aku tak usik KECUALI dekat ruangan header credit sebab memang aku guna header yang aku cari (from billomanggo).Aku tak pakai header yang dia buat.Tengok ni:

credit aku

ori
Ada beza kan? Cuma yang bahagian bawah tu (pixels from.....) aku buang sebab aku buat sendiri.Memang aku just 'curi' dari diorang Template design je.Tu yang aku tak buang dekat bahagian tu.Sebab memang aku punya.So,memang aku patut kekalkan kredit tu dekat situ la kan? Sebab yang tu je aku pakai.Yang lain aku punya code sendiri ( i meant the graphic,doodle etc).


So mungkin la sesiapa yang tengah baca ni macam a bit terpinga-pinga pasal apa yang aku tengah bebelkan ni.Untuk menjelaskan kat korang,korang tengok comparision ni






It looks slightly same right? Yang paling ketara ialah di bahagian tab menu (sebab memang yang tu je aku cilok).Tapi sekali pendang macam lain.Inilah skin yang dkatakan ripper.Ambil codes orang lain.Memang sumpah! aku tak sentuh langsung code yang tab menu tu.Sebab aku tahu tu hak orang lain and i shoul'nt edit it.


Jadi disebabkan aku tahu tu salah aku,tu disebabkan sikap aku yang tidak memikirkan karya orang lain,jadi aku pun dengan redhanya mintak maaf secara baik dengan tuan blogskin ni.Memang secara terang2/Dah tak selindung pun,through email ke fb ke.NO! terus aku komen dekat post dia.Tak kisahlah kalau satu Asia sekalipun baca komen aku tu,asalkan aku dimaafkan :(



Indonesia-language comment ooo! Kalau korang nak tahu,aku ni memang hantu drama indon.Tanya je drama apa ,mesti aku boleh kasi tau dengan power-nya nama pelakon,soundtrack dia.Semua lah.Tapi that was before.Masa aku kat sekolah.Sekarang dah tak de,sebab aku pun semakin busy.


And alhamdulillah.Tuan blogskin ni pun dah maafkan aku.Dia pun buat benda sama,melalui comment.Try tengok dekat post aku yang >>ini<<.Tu lah tuannya.Lega aku rasa




Alhamdulillah.Tak de la aku rasa berdosa lagi nak berblogging.ak gitu?

And kalau korang nak tahu,blogskin Madha muncul sebagai Skin Of The Day.Kira gempak la sebab blogskin ni worldwide.JAdi bila dekat2 dengan kita yang dapat skin of the day,memang aku respect.Tu lah yang dikatakan buat kerja dengan telus.Tak rip mana2 blogskin lain.Sebab tu dia dapat Skin Of The Day.

Dan demi menghormati Madha dalam blogskin,jadi aku berundur.Aku dah pun delete blogskin aku yang tu.So kalau korang nak gi cari kat blogskin.com ,skin yang buat tu memang tak de la.Aku dah delete! Aku tahu blogskin aku tak patut ada kat situ (sobs3)

Macam mana kalau korang nak jugak guna blogskin aku tu?
Ok kalau korang nak jugak pakai skin aku tu (sebab aku tau comel.ahaks.poyo) korang boleh click link bawah ni.Jangan risau,skin korang halal.



Apart from that,aku jugak belajar something.SO aku create kata-kata emas ni.Tak cilok mana2 quoote okay!! Original from my loony mind

Soo aku pasti di kalangan korang yang baca entri aku ni,mesti akan ada yang akan kata aku ni tak malu ke,nak ngaku aku salah.NO! sebabnya aku just nak satu je sepanjang aku berblogging ni.No enemy,sincere in posting something.Kalau orang lain boleh mengaku kesalahan diorang even yang lagi besar,kenapa aku tak?? ye tak?
                                                                                                                     

2 comments:

  1. Bagus laa diya leh minta maaf secara tebuka camtu.. u go girl :)

    ReplyDelete
  2. Sabar je lah diya...memang adat dunia cam du...yang terbaik diya teruskan tutorial diya....kemaafan jalan yang terbaik...

    ReplyDelete

What do you think? Leave a comment :)